مراقبت‌های پس از درمان بیهوشی

مراقبت‌های پس از درمان بیهوشی بسیار ضروری مهم برای سلامت کودک و عدم داشتن عوارض کوتاه مدت برای کودکان است.

لطفا برای اطلاع از اقدامات قبل از بیهوشی لطفا به سر فصل درمان کودکان غیر همکار مراجعه فرمایید.

طی دو ساعت بعد از عمل کودک نباید چیزی بخورد یا بیاشامد. از دو ساعت بعد شروع خوردن با مایعات شفاف یعنی آبمیوه و مایعات بدون تکه های میوه باشد. بعد از آن در صورت تحمل کودک میتواند تغذیه خود را با غذاهای نیم‌ گرم، نرم و با حجم کم آغاز نماید. غذاهای چرب ممکن است باعث استفراغ شوند.

_بهتر است کودک ۲۴ ساعت اول بعد از ترخیص از  بیمارستان را به استراحت بپردازد و برای ۱ تا ۲ روز فعالیت بدنی محدودی داشته باشد. طی این مدت والدین مدام کودک را تحت نظر داشته باشند. کمی خواب آلودگی و خستگی طبیعی است. ولی در صورت مشاهده هرگونه خواب آلودگی شدید و غیر طبیعی یا تهوع به بیمارستان مراجعه شود.

_در صورتی که در اتاق عمل برای کودک جراحی انجام شده یا دندانی کشیده شده باشد ممکن است در دهان  اندکی خونابه ترشح شده و حتی خونریزی خیلی کم داشته باشد، بهتر است روز اول بعد از جراحی از کمپرس سرد و روز دوم از کمپرس گرم در محل کشیدن دندان (از روی پوست صورت) استفاده گردد. طی یکی دو روز اول بعد از کشیدن از نی برای نوشیدن استفاده نشود.

_بهداشت دهان و   زدن حداقل دوبار یعنی هنگام صبح و آخر شب قبل از خواب، شست و شوی دهان بعد از مصرف شیرینی‌جات و تنقلات، همچنین استفاده از نخ‌دندان باید به صورت کامل رعایت شود (اقدامات بهداشت دهان از روز بعد از عمل قابل انجام می باشد).

اصلاح: شست و شوی دهان

آخر شب قبل از خواب